دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 اسفند 1395 - 11:41
دلایل دعوت کشتی گیر آمریکایی به ایران تشریح شد

محبت «جردن باروز» به مردم ایران ثابت شده است/ او سیاست‌های غلط  «ترامپ» را زیر سوال برد

دبیر فدراسیون کشتی گفت: عقبه بسیار خوبی که در روابط جردن باروز با مردم ایران وجود دارد مهم‌ترین دلیل دعوت از این کشتی گیر آمریکایی برای سفر به ایران است.
کد خبر : 161674

رضا لایق در واکنش به دعوت فدراسیون کشتی از جردن باروز و خانواد‌ه‌اش برای سفر به ایران، به خبرنگار ورزشی آنا، گفت: « اول باید بگویم محبت جردن باروز به مردم ایران ثابت شده است. این کشتی گیر طی نامه‌ای از ایران خواسته به واسطه محبت و دوستی که مردم ایران نسبت به او داشته‌اند، فضایی فراهم شود تا بتواند به همراه خانواده خود سفری به کشورمان داشته باشد. او به شدت از ایران برای خانواده خود تعریف کرده و اعلام کرد خانواده‌اش مشتاق شده‌اند تا سفری سیاحتی به ایران داشته باشند.»


وی ادامه داد: «از آنجایی که باروز سیاست‌های غلط ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا را در مصاحبه‌های خود زیرسوال برده و در صحبت‌های خود به‌خصوص پس از خروج از کشورمان به این مسئله اذعان داشته که ایران پر از مردم مهماندوست و با محبت است، ما مناسب دیدیم که پاسخ این همه ابراز علاقه باروز را بی جواب نگذاریم و از وی با ارسال نامه‌ای دعوت کنیم تا به همراه خانواده‌اش در ایران حضور پیدا کند.»


دبیر فدراسیون کشتی در مورد اینکه با توجه به مشکلاتی که برای تهیه روادید اشخاصی با ملیت آمریکایی وجود دارد، باروز چگونه می‌خواهد با خانواده‌اش به ایران بیاید، تصریح کرد: «این کاری اداری است و باید پروسه خود را طی کند. صلاحدید حضور باروز در ایران با نظر مسئولین وزارت امور خارجه است و ما در این زمینه اجازه زدن حرفی را نداریم. البته مشخص هم نیست که باروز چه زمانی به ایران می‌آید و این احتمال وجود دارد تا زمان سفر او به ایران قوانین دچار تغییراتی شود. آنچه اهمیت دارد این است که باروز عنوان کرده ایران یکی از امن‌ترین کشورهای دنیاست.»


لایق درباره اینکه اگر هر کشتی‌گیر دیگر آمریکایی هم بخواهد به ایران بیاید، فدراسیون کشتی برای او دعوتنامه می‌فرستد، بیان کرد: «هنوز هیچ کدام از کشتی‌گیران آمریکایی اقدامی انجام نداده که نشان دهد به ایران علاقه‌مند است. تنها جردن باروز بوده که بارها از علاقه خود گفته است. باروز زمانی که آرمیده پیشکسوت کشتی کشورمان بیمار بودند هم به صورت رسمی ابراز همدردی با او کرد. عقبه بسیار خوبی که در روابط جردن باروز با مردم ایران وجود داشته مهم‌ترین دلیل دعوت اوست و اگر کشتی‌گیران دیگر آمریکا هم چنین علاقه‌ای به ایران داشته باشند، می‌توانند به کشورمان بیایند.»


دبیر فدراسیون کشتی درباره رقابت‌های جام‌جهانی کشتی فرنگی که قرار است در روزهای پایانی سال جاری در آبادان برگزار شود نیز بیان داشت: «ما طبق برنامه تمامی اقدامات لازم را انجام داده‌ایم. کارها به‌خوبی جلو رفته است. قصد داریم تا روز برگزاری رقابت‌ها به نحو احسن کارها را جلو ببریم تا همچون جام‌جهانی کشتی آزاد در کرمانشاه شاهد رقابت‌های باکیفیت و مهیجی باشیم.»


لایق درباره خوشحالی فرنگی‌کاران ایران از حضور روسیه قدرتمند در تورنمنت آبادان اظهارداشت: «نه تنها روسیه، بلکه ما از حضور تمامی تیم‌ها با ترکیب اصلی استقبال می‌کنیم. بچه‌های کشتی ما به خوبی تمرین می‌کنند تا با بهترین‌های کشتی جهان کشتی بگیرند و حضور تیم‌های قوی به رقابت‌ها اعتبار می‌بخشد. ما اگر روسیه را با تیم دوم و سوم شکست دهیم، لذتی ندارد و هدف‌مان مغلوب کردن تیم اصلی روسیه است تا ثابت شود آمادگی بالایی داریم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب